Masterclass: the first hundred days of DesignOps

DesignOps

INFORMATIONS

Durée 1 Jour
Prochaines dates

24th November 2022

Public cible Senior Designer, Senior Product Manager, Design team Leader
Niveau Avancé
Prix présentiel 900 € HT/pers

OUR SPEAKER

Patrizia Bertini is one of the most influent DesignOps leader in the world. With more than 20 years of experience in design and currently Head of Experience Design Operations at TrueLayer, she will share her expertise and tips for deploying design ops in her company with the help of exercises, frameworks, etc.

 

OBJECTIVES

As a transformational discipline, DesignOps can deeply change how design orgs operate. To fully achieve DesignOps’ potential, it is critical to apply a structured and systemic approach to significantly maximise impact and ROI.

Knowing how to think DesignOps and how to apply a systemic thinking approach is crucial to ensure the DesignOps practice can deeply transform and influence all aspects of design operations.

Designing a DesignOps practice that delivers tangible benefits and results can be achieved through a set of sequenced steps that look into the specificity of the organisation, the teams, and processes to define actionable roadmaps with quantifiable results.

The Masterclass will take participants through a step-by-step journey to understand the steps, the approaches, and the way to create a practice that delivers beyond expectations.

DURATION

1 day (7 hours)

SKILLS NEEDED

  • Have a significant experience in Design and/or in Design Management
  • Working in a scaling environment in Design
  • Be fluent in English (the masterclass is in English)

PROGRAM

INTRODUCTION

Understanding DesignOps in global markets to highlight and support the French community to realise and capitalise on the differencesWhy DesignOps?

  • Defining DesignOps
  • Positioning DesignOps

30-60-90 DAYS IN DESIGNOPS

Meet your DesignOps’ partners & allies

Assessing your design organisation operational state

  • Approaches and Methods

Defining a DesignOps Roadmap

  • SWOT
  • System Thinking
  • Scenario

The value of DesignOperations

  • Defining your KPI

Executing the roadmap

  • Managing the change
Préinscription à la formation
Masterclass: the first hundred days of DesignOps

    formation Design Ops

    Le DesignOps est à la fois un état d’esprit, un framework et un rôle. Applicable dès la construction d’une équipe Design, il se révèle indispensable pour accompagner la croissance des équipes de designers au sein des entreprises. En travaillant sur les processus, la collaboration, les outils et la culture, le DesignOps permet d’avoir une approche globale des problématiques individuelles, organisationnelles et opérationnelles. Ce nouveau rôle est devenu un must-have pour toutes les entreprises qui opèrent leur transformation centrée utilisateur.

    Design Workshop

    Les ateliers offrent la possibilité de travailler en profondeur des sujets complexes en équipe à travers des exercices créatifs qui s’appuient notamment sur Design Thinking. Oscillant entre divergence et convergence, l’objectif d’un atelier est de concevoir collectivement une solution à un problème défini dans un temps limité.

    figma

    Figma s’est imposé comme l’outil de référence du Product Design. Ses fonctionnalités de collaboration, de design et de prototypage renforcent la productivité des équipes et la qualité des produits.
    Cette formation s’adresse aux Designers, Product Managers, Team Leader, Consultants qui souhaitent s’initier à Figma à travers une méthode de conception d’interfaces modulaires et industrialisables.